Member details

Koninklijke Marine

Sort by: -Old first- | New first

13 Jan, 20:28
Vraagje:

Hoe zwaar is de toelatingstest en wat gebeurd er daarna als je hem gehaald hebt?
17 Jan, 13:18
Ik heb eerst psychische keuring gehad. Daar ben ik voor goedgekeurd, gelijk een datum meegekregen wanneer ik weer naar Amsterdam moest komen voor de medische en fysieke keuring. Bij zowel de medische als fysieke keuring ligt het eraan waarvoor je hebt gesolliciteerd of een opleiding gaat doen. Nouja als je voor alles bent goedgekeurd heb je een gesprek met iemand en krijg je de vooropkomstdatum (kennismaking en uniform e.d. ophalen) en de opkomstdatum wanneer je met de EMMV begint. Verder gaan ze je nog wat dingen uitleggen.
Moet je nog voor de keuring?
11 Feb, 19:27
die testen stellen niks voor en de emmv al helemaal niet..
12 Feb, 19:52
is even kijken of ik de uitleg wat completer kan maken voor je..

Je begint met 3 testen:
-Psychisch
-Fysiek
-Medisch

Het eerst genoemde onderzoek bestaat uit een vragen lijst, zoals de sito toets, en het 2de deel bestaat uit een gesprek met een psycholoog. Dit is bij iedereen verschillend, maar de enige tip die je hierbij kan krijgen is: Wees gewoon eerlijk over alles.!! ;-) (dan komt alles goed). En sta achter je keuze.

De fysieke test word meestal gecombineerd met de medische test. Dus beide op de zelfde dag. (dat is wel zo lekker). Medisch spreekt voor zich:
-ogen
-oren
-Bloeddruk
-Fysio
-Hartfilmpje
-Tandarts

Zo heb ik ze wel ongeveer. Ogen is een simpele test waarbij je de getallen en letters moet oplezen, en op die manier worden je ogen berekend.

Je oren doormiddel van een koptelefoon en wat geluidjes, druk op de knop als je het geluidje hoort.

Tandarts bezoek is de snelste die je ooit hebt gehad..!! (mits je gebid in orde is).

De fysio kijkt je gewrichten en spieren na, de vorm van je rug en je houding.

De rest spreekt wel voorzich denk ik. De fysieke keuring bestaat uit een krachttest, hierbij moet je tegen een apparaat aan drukken en duwen in verschillende houdingen. Hiermee word je spier kracht berekend. Na dit onderdeel mag je een stukje fietsen.

Dit alles is afhankelijk van je functie naar mate jij moet presteren. Na dit kan je je even opfrissen en wachten op de uitslag.
De rest staat onder mij genoemd.

Wil je meer weten, bel dan gewoon even het informatie nummer dat te vinden is op http://www.werkenbijdemarine.nl

Succes..!!
18 Feb, 21:17
Hey,
Moet je altijd een fysieke test doen?

want ik heb gesolliciteerd als tandartsassistente maar er staat alleen een medische keuring en psychologische test??
19 Feb, 13:15
tandartsassistente in welk deel van Defensie ;-) ..Als jij bij de landmacht tandartsassistente word, en je word uitgezonden om daar tandjes te bekijken, dan zul je toch ook de fysieke test moeten doen. Aangezien iedereen zijn steentje bij draagd.

Bel anders even het informatie nummer van de richting die je kiest..!!

Landmacht: 0800-0124
Marine: 0800-0422
Luchmacht: 0800-0016

Succes..!!
19 Feb, 17:34
Jaa Marine he! aangezien dit de hyve is van de Marine..;-)

Ik wacht de vrijdag wel even af want dan is er een voorlichting speciaal voor verpleegkundigen en tandartsassistenten. Ik was gewoon benieuwd of iemand hier t toevallig wist.
20 Feb, 10:12
wat zijn de keuringen zwaar geworden in een paar jaar tijd zeg.
Heb de keuring in 1998 gedaan en toen waren ze echt niet zo streng.

Iedereen die hem nog moet doen succes.
20 Feb, 17:52
zeg dat wel, ik ben niet door omdat ik mijn verleden niet verwerkt heb:-s slaat nergens op! Domme vrouwelijke psycholoog daar!!
veel suc6 mensen!
21 Feb, 10:44
21 maart heb ik mijn psychologische test! (h)
24 Feb, 19:47
En voor welke functie ga jij Claudia?

Veel succes!!
28 Feb, 11:47
Hej Linda!
ik ga voor de functie, logistieke dienst verzorging! :-) wat doe jij dan?
7 Mar, 11:10
ik heb echt nog geen idee???:-s ik moet het nog doen:-p ik ben pas 16 en ik wil erg graag bij de marine!!!:hearteyes:
12 Mar, 17:39
Ik heb 2 jaar geleden ook eens gesolliciteerd maar toen der tijd voor de landmacht en ik was afgekeurd. Nu heb ik gesolliciteerd voor de marine en was ik op 3 maart goedgekeurd. Als ik eerlijk moet zijn, zijn die testen lichter dan 2 jaar geleden.
12 Mar, 17:40
Owja ik ga logistieke dienst verzorging doen :-d

Subject Started by  Replies   Last 
Dave:headbang:
108 yesterday, 21:31
Maurits :attention:
2 18 Aug, 13:05
Ivo :baseball:
27 10 Aug, 22:19
Anita
0 27 Jul, 12:24
Yvette